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Die klinische Studie NCT07127354 für GLP - 1, Bowel Preparation for Colonoscopy ist offene rekrutierung. In der Kartenansicht des Klinische Studien Radar und den KI-Entdeckungstools finden Sie alle Details. Oder stellen Sie hier Ihre Fragen. | ||
Eine Studie entspricht den Filterkriterien
Kartenansicht
The Impact of GLP Medication on Colonoscopy Bowel Preparation Quality Phase 4 132 Einzeldosis
Die Details der klinischen Studie sind hauptsächlich auf Englisch verfügbar. Trial Radar KI kann jedoch helfen! Klicken Sie einfach auf 'Studie erklären', um die Informationen zur Studie in der ausgewählten Sprache anzuzeigen und zu besprechen.
Die klinische Studie NCT07127354 untersucht Behandlung im Zusammenhang mit GLP - 1, Bowel Preparation for Colonoscopy. Diese interventionsstudie der Phase 4 hat den Status offene rekrutierung und startete am 1. August 2025. Es ist geplant, 132 Teilnehmer aufzunehmen. Durchgeführt von The Cleveland Clinic wird der Abschluss für 1. August 2026 erwartet. Die Daten von ClinicalTrials.gov wurden zuletzt am 4. Dezember 2025 aktualisiert.
Kurzbeschreibung
The goal of this clinical trial is to learn how GLP-1 and GIP agonists effect bowel preparation in patients scheduled for colonoscopies. The main questions it aims to answer are:
- Does GLP-1 and GIP agonist increase the rate of inadequate bowel preparation?
- Does the quality of bowel preparation differ in patients who hold vs. those who continue a single dose of their GLP-1 or GIP agonist medication?
- Are there a...
Offizieller Titel
The Impact of GLP-1 Agonist and GIP Agonist on Bowel Preparation Quality: A Randomized Controlled Trial
Erkrankungen
GLP - 1Bowel Preparation for ColonoscopyWeitere Studien-IDs
- 25-509
NCT-Nummer
Studienbeginn (tatsächlich)
2025-08-01
Zuletzt aktualisiert
2025-12-04
Studienende (vorauss.)
2026-08
Geplante Rekrutierung
132
Studientyp
Interventionsstudie
PHASE
Phase 4
Status
Offene Rekrutierung
Stichwörter
GLP-1
Bowel preparation for colonoscopy
Bowel preparation for colonoscopy
Primäres Ziel
Behandlung
Zuteilungsmethode
Randomisiert
Interventionsmodell
Parallel
Verblindung
Doppelt verblindet
Studienarme/Interventionen
| Teilnehmergruppe/Studienarm | Intervention/Behandlung |
|---|---|
Aktives VergleichspräparatContinue GLP/GIP medication Patient maintains dose, frequency, duration of medication prior to colonoscopy. | Continue GLP/GIP Continue GLP-1 or GIP-based therapy as prescribed prior to the procedure. |
Keine InterventionHold medication Withholds prior dose of GLP-1 or GIP therapy per ASA guidance recommendations | Nicht zutreffend |
Hauptergebnismessungen
Nebenergebnismessungen
| Ergebnismessung | Beschreibung der Messung | Zeitrahmen |
|---|---|---|
Rate of inadequate bowel preparation | During Surgery |
| Ergebnismessung | Beschreibung der Messung | Zeitrahmen |
|---|---|---|
Median Boston bowel prep score | During Surgery | |
Median Ottawa bowel preparation score | During Surgery | |
Adenoma detection rate | During Surgery | |
Colonoscope Insertion time | Time it takes to reach the cecum | During Surgery |
Withdrawal time | During Surgery | |
Total procedure time | During Surgery | |
Rate of unplanned endotracheal intubation | During Surgery | |
hospitalization/emergency department evaluation/readmission for hypoxia or pnemonia within 96 hours after the procedure | From the day of the procedure to 96 hours after the procedure | |
Other serious adverse events | Day of the procedure up to 96 hours after the procedure. |
Teilnahme-Assistent
Eignungskriterien
Zugelassene Altersgruppen
Erwachsene, Ältere Erwachsene
Mindestalter
18 Years
Zugelassene Geschlechter
Alle
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
- Adult patient (Age 18 years or older)
- Patient scheduled for outpatient screening, surveillance, or diagnostic colonoscopy
- Using a GLP-1 or GIP agonist at a stable dose for at least one month
Unable to provide informed consent, e.g., dementia
Patient refuses the USMSTF recommended bowel cleansing regimen for patients with diabetes or obesity (split-dose 4 liters polyethylene glycol + 15 mg bisacodyl the afternoon before; low residue diet 3 days before colonoscopy; clear liquid diet the day before colonoscopy)
Risk factors for inadequate bowel preparation besides diabetes and obesity with a likelihood ratio of 1.6 or greater:
- Cirrhosis
- Parkinson's disease
- Dementia
- Tricyclic antidepressant use
- Opioid use
- Gastroparesis* or suspected gastric outlet obstruction on pre-procedure imaging (*defined based on a documented 4-hour solid phase gastric emptying study or prior history of retained gastric contents during upper endoscopy)
- Previous colorectal surgery
- Prior history of inadequate bowel preparation
Verantwortliche Partei
Shah,Tilak, Hauptprüfer, Principal Investigator, The Cleveland Clinic
Keine Kontaktdaten vorhanden
3 Studienstandorte in 1 Ländern
Florida
Cleveland Clinic, Cleveland, Florida, 44195, United States
Samita Garg, M.D., Kontakt, 216-444-7000, [email protected]
Samita Garg, M.D., Hauptprüfer
Offene Rekrutierung
Cleveland Clinic, Cleveland, Florida, 44195, United States
Samita Garg, MD, Kontakt, 216-444-2386, [email protected]
Samita Garg, MD, Hauptprüfer
Offene Rekrutierung
Cleveland Clinic Weston, Weston, Florida, 33331, United States
Tilak Shah, M.D., Kontakt, 877.463.2010, [email protected]
Akram Ahmad, M.D., Kontakt, [email protected]
Tilak Shah, M.D., Hauptprüfer
Offene Rekrutierung